vrijdag 7 augustus 2009

VVV

Donderdag 6 augustus.
Na de gebruikelijk routine van de dag met internet, strand, lunch en zo is het vanavond weer aan de bak. Pleintje is gefatsoeneerd, de fontein opgefrist, het podium staat en er staan diverse stalletjes vanaf Pharos tot de πλατεια.
De schilderingen van Barney hebben plaats gemaakt voor een paars-blauwe achtergrond.
Het zou nu al eigenlijk feest moeten zijn want het lokale toeristenbureau is voor het eerst(sinds 3 jaar?) open. Er is een info brochure over de regio Kalloni en een flyer met informatie over de diverse feesten in augustus :

Vrijdag 7 aug - Muziek en dans op plein Skala K.
- Εκδηλώσεις Τραχανά te Filia
Zaterdag 8 aug - Muziek op plein Skala K.
Zondag 9 aug - Sardinefestival met muziek en dans te Skala K.
Dinsdag 11 aug - Feest te Agra
Woensd 12 aug - Wijnfeest te Anemotia
Zondag 16 aug - Feest te Kallonis
Zondag 23 aug - Feest te Arisvi .

De avond begint heel stil, veel grieken kijken ook (weer) naar voetbal, geloof PAOK tegen ??, kan het niet zien op afstand.
Om half 11 wordt het dan toch nog druk en hebben we een redelijke avond. Ik hoor dat de zondag is vol geboekt maar dat de vrijdag en zaterdag op zeker veel mensen zullen trekken. Om 2 uur zitten er nog 8 tafels terwijl de rest van het plein nagenoeg dicht is en Tolis met de muziek overal bovenuit komt. Christos en Maria blijven en sturen me naar huis. Heb wel gemerkt dat Phaedra dé tent is om laat te gaan eten, het animo bij Mimis is door de jaren afgenomen, lijkt het.
Op de terugweg maak ik nog een praatje met Yannis bij Iliotropio en Zacharias die vraagt of ik mee ga nog wat drinken. Gezien het komend weekeinde pak ik mijn rust maar...................

1 opmerking:

  1. Druk druk druk dit weekend dus!!
    Keep up the good work!!En niet vergeten er van te genieten zoveel je kan!

    Kusjes!

    BeantwoordenVerwijderen