zondag 2 augustus 2009

Fooi

Zaterdag 1 augustus
Kalo mina!
Ga vroeg naar het strand (09.15) en trakteer mezelf op een engels ontbijtje. George arriveert enige tijd later en ziet zijn "vaste" plaats ingenomen, ik bied hem mijn stekkie aan als hij mijn bitch voor vandaag is. Dit gaat de hele dag door natuurlijk tot vermaak van Beryl, Ron begrijpt er niets van.
Ga om 12.30 terug naar de kamer om te internetten en besluit bij Marianna binnen te wippen, er liggen nog spullen van ons daar.
Verassing, Zacharias was net gearriveerd en blijft een dag of 10. Hij wil wel even met me spreken maar heeft genoeg te bespreken met pa(Panagiotis) en ma (Marianna) dus ik pak mijn spullen en vertrek.
Te laat voor internet dus tijd voor lunch en nog wat relaxen.
In de avond met Stelios alles klaar gezet voor Phaedra, de storm kan beginnen!
Ik heb 4 tafels met toeristen(3xNL en 1xUK) en scoor tot stomme verbazing van iedereen bijna 25 euro fooi! De gemiddelde griek laat zelden meer dan 50 cent achter!
De avond loopt gesmeerd, heb redelijk wat contact met Grieken en om ca 1.30 uur zit er nog één tafel.
Dora vraagt of ik wil blijven, ze houden overleg over het komend festival.
Er komt bier en lekkere hapjes op tafel, het overleg kan beginnen wat mij betreft want ik ben best wel moe.
Na de gebruikelijke man/vrouw discussies tussen Dora en Stefanos krijg ik wat inzichten in de achtergronden van diverse mensen(om niet aansprakelijk te worden gesteld, verschijnen deze in de uncut versie).
Om 02.30 wordt de boel opgeruimd en de avond afgesloten, welk overleg was ook alweer gepland?

5 opmerkingen:

  1. Kijk, dat is gewoon voortschrijdend inzicht. Ik zal uitweiden:
    A. Een overleg met alcohol, dat zal bij ons nooit gebeuren want er mag geen alcohol geschonken worden in het gebouw. Koffie of thee halen we uit de automaat op de gang. Het is niet het type dat je thuis ook zou drinken, maar je moet tcoh wat. Ik zou zeggen 1-0.
    B. Lekker hapjes heb je nooit op een werkoverleg. tenzij iemand jarig is en die dat zelf heeft gehaald. Sigaar uit eigen doos oftewel eva pouro apo to auto kouti. 2-0.
    C. Het besef dat werkoverleg niets oplevert, dus waarom daar tijd aan besteden? 3-0.

    Had je weer die strakke zwarte broek aan?

    Kat XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmmm...strake broek begrijp het niet helemaal maar ben ook niet nieuwsgierig!

    25 euries fooi dat heb ik niet eens gehad in mijn horeca werk pogingen!!
    Toch wel leuk dat je eigenlijk toch nog de macht hebt bij het serveren, niet aardig is foute op de rekening, verkeerde en veel te late drankjes en voornamelijk helemaal geen aandacht!Goed bezig!
    Wel een heel ander ritme waar je nu in ben belandt om 3 of 4 uur je bedje in duiken, wel fijn kan je als je in NL bent met Mik en mij stappen tot in de late uurtjes!

    Mis je en ben stiekem al heel trots!!

    Kussies

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Strakke broek = meer fooi van de dames

    Kat XX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Strak valt wel mee, dit is de eerste keer op vakantie dat ik afval.
    Stappen in NL??? Qua tijden zou het nu kunnen, maar.........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Engels ontbijtje mmmmm!

    Nou inderdaad linds, met of zonder strakke broek heb ik nog nooit zo'n fooi binnengesleept.
    Zo langzamerhand heb je alweer alle bekende gezien van het eiland :) Nu wij nog!

    Kuzzzz Mik

    BeantwoordenVerwijderen