zaterdag 22 augustus 2009

Dansmariekes











Vrijdag 21 augustus.

Het weer is perfect, lekker warm met een bries en het doet meer aan september denken dan augustus. Na de gebruikelijke ochtendroutine toog ik naar het strand, gewapend met een boek en een fles water. Beryl heeft weer een was voor me gedraaid en alles netjes opgevouwd in een tas gedaan, wat had ik zonder haar gedaan!

De dag gaat snel en voor ik het weet, ben ik op weg naar Phaedra. Andreas is als enige aan het eten en Stelios is met Eleni bezig met de voorbereidingen voor de avond. Er zijn een aantal tafels gereserveerd, vanavond treedt de russische dansgroep op. Tussen 8 en 9 uur zijn er een tafel of 3 bezet, erg rustig dus. Dan om 9 uur precies lijkt het alsof de muziek is stopgezet bij het zakdoekje leggen, alleen er was nog geen muziek : iedereen probeert een tafel te bemachtigen en binnen no-time is het complete chaos. We zijn met zijn 4-en en we proberen zo goed als kan iedereen te helpen, dit lukt redelijk goed behalve wanneer mensen om koffie en desserts gaan vragen. Dit wordt dan ook consequent geweigerd, soms tot verontwaardiging. Maar ja als je dat niet kunt begrijpen..........

Een stel uit Oostenrijk, die gister ook bij Phaedra hadden gegeten, zijn er weer, en ik vraag of ze voor mij wat foto's willen maken, natuurlijk zeggen ze. Ik bied dan ook een drankje van het huis (Christos) aan, uiteindelijk heeft hij er ca 40 gemaakt, niet perfect maar ze geven wel een impressie van de show. Er wordt gedanst en tussendoor zijn er wat circusachtige acts met koprollen, splits, schijngevechten en messenwerpen. Het boeit de Grieken enorm en iedereen geniet. Ik schat dat de show ongeveer 2 uur geduurd heeft en bijna iedereen gaat daarna naar huis, er blijven nog 4 tafels over. Met Ioanna en Stelios ruimen we de tafels in razendsnel tempo af, ook de keuken is er om middernacht klaar mee.
Ik eet wat kip met rijst mee met Eleni en Stelios, in tegenstelling tot alle voorgaande avonden heb ik het gevoel dat ik nu wat moet eten om op de been te blijven, en we wachten nu op de laatste tafels. Dora en Stefanos komen er ook bij, ze laten wat halen bij Pharos en met een biertje wordt er getoast op een geslaagde avond.
Uiteindelijk nog half drie geworden, maar de laatste uren waren niet echt zwaar, toch voel ik de avond goed in benen en rug. Met een ouzootje en een sigaartje kom ik tot rust op mijn balkonnetje, het is heerlijk fris en stil!

4 opmerkingen:

  1. Hallo Kees,

    De werkmaand is voorbij en de vakantie kan beginnen!

    Na een maand alleen op een kamertje met enkel telefoon en internetcontact eindelijk weer livecontact met vrouw en oudste dochter

    Irene en ik wensen jou (jullie) dan ook een heerlijke vakantie toe

    Geniet er van!!
    (maar dat zal wel lukken)

    Groeten Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey!
    Heb het buiten nog nooit zo druk gezien! Hele groepen op het strand, mensen in rijen op de boulevard gezeten met benen bungelend over de rand. Veel oohs en aahs! De knallen van het vuurwerk resoneren tussen de gebouwen. Wel grappig, na afloop is telkens applaus. Had toch liever de dansmariekes gezien ;)

    Katzika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Marco en Irene,
    dank voor jullie bericht en steun. Nog wel één avond te gaan, zondagavond is de laatste, maar dat zal wel lukken. Het ga jullie goed, wellicht kunnen we contact houden mbt wijnen en zo.

    gr Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pfff... net terug van lowlands, kan zo meteen eindelijk mijn mandje in! Over een aantal uurtjes op naar Schiphol, vakantie!

    Tot morgen XXX Mik

    BeantwoordenVerwijderen