zaterdag 15 augustus 2009

Sjans







Vrijdag 14 augustus.



De gebruikelijke dag ontvouwt zich : internet bij Argo met frappeetje, broodje van de bakker en strand. Gister zijn er weer wat meer Engelsen aangekomen, allemaal bekenden van Ron en Beryl. Vandaag transferdag van NL-ers. Heerlijk gelunched bij Enigma en terug naar de kamer voor een kleine siësta.

Vanaf 18.00 aan de slag met de voorbereidingen van Phaedra, er zitten al drie tafels en gezien de avond lijkt het beter dan gister te worden. Tussen 19.00 en 21.00 is het erg stil, daarna druppelen de gasten binnen. In totaal krijgen we 6(!) NL-tafels waarvan er één goede bekenden zijn van Dora en Stefanos en dus de "royal" behandeling krijgen. Het wordt aardig druk, maar op routine komen we nu een eind.
Eén tafel met twee oudere griekse dames vraagt of ik wat foto's van ze wil nemen, natuurlijk! Ze horen dat ik uit NL kom en beginnen prompt in het duits te praten en me uit te horen en te bedanken voor de foto's. Omdat het druk is niet echt veel tijd natuurlijk maar merk tussendoor dat ik veel blikken krijg en gegiechel aanhoor, ze zijn erg optimistisch!
Veel griekse toeristen, van de beschaafde soort, die alleraardigst zijn en niet eindeloos blijven plakken zoals de locals. Haal al met al ca 30 euro fooi, wat naar ik begrijp de ideale "take" is per tafel.
Om 01.00 loopt de boel ten einde en krijgt Maria een glas "champagne"aangeboden, het is haar naamdag, Panagia. Na het glas mag ze naar huis en ruimen Stelios, Christos en ik in sneltreinvaart de rotzooi op en zetten de tafels weer op de overnachtingsplaats.
Dora betaalt me uit en geeft weer een fles retsina mee. De twee overgebleven tafels, één met Michaelis(visser) en vriendin en één met Dora en Stefanos, doen ze later zelf, zodat ik om 02.00 terug op de kamer ben, een vroegertje!

1 opmerking:

  1. hey!
    Het is hier buiten heel druk, iedereen op de been en veel overwaaiende muziek. Nog een bietje brak van gisteravond. Morgen je laatste werkdag van het weekend en dan ben je weer heerlijk drie dagen vrij!

    Yammas.

    Kat XX

    BeantwoordenVerwijderen