maandag 10 augustus 2009

ο γιατρός ποίος
















Zaterdag 8 augustus.





De dag verloopt zoals bijna alle dagen en al snel is tijd om te werken. Vol goede moed gaan we naar Phaedra. De tafels worden buiten gedekt en goed gezet, bijna alles is gereserveerd, zie ik. Ik help binnen met de voorbereidingen en later ook buiten.





De band begint om 20.30 te stemmen maar het duurt tot 21.30 voordat er gespeeld gaat worden. De vorige burgemeester schijnt de avond geopend te hebben maar dat heb ik niet mee gekregen : alsof afgesproken vullen alle tafels zich tegelijkertijd. De huidige burgemeester met entourage van 4 man heeft zich een tafel voor 10(?) toegeëigend.





Het oogt buitenvolslagen chaos en niemand weet eigenlijk nog wat de tafelindeling is(was), het gaat nu op (bij)naam. Omdat dit nauwelijks te doen is voor mij houd ik me bezig met ondersteunende zaken en help waar mogelijk. Het merendeel van de gasten is ongeduldig en valt ons continu lastig. Een tafel met name onderscheidt zich in deze en meldt me dat het wel een vermaarde arts/chirurg uit Athene betreft, vandaar :





ο γιατρός ποίος (Dr Who).





Ook de burgemeester klaagt voortdurend dat het eten er nog niet is en toont weinig begrip voor de vertraging en de drukte. Eleni van Dora beeldt dat prachtig uit door de schouders op te trekken en hem een arrogante blik toe te werpen van s...... op! Doet me aan een van mijn dochters denken.





Het is en blijft complete chaos en Maria bevestigt dit door voortdurend met iedereen ruzie te maken en door te proberen alles zelf bij te houden, delegeren?





De etensrestanten kunnen langzaam worden weggehaald en een hoop griekse tafels gaan over op de flessen Dimple en worden er desondanks niet vrolijker van.





Er wordt wel vrolijk gedanst en het is fantastisch zoveel mensen te zien opgaan in muziek en dans.





De muziek houdt om 02.00 op met een niet-grieks nummer dat had moeten registreren. Daarna gingen de mensen zachtjes aan het strijdtoneel verlaten. Om 03.00 komt de band nog even eten. De meeste (griekse) artiesten hebben een aardige air over zich, maar deze bleken uitermate vriendelijk en blij met alles wat ze bij ons kregen en namen uitvoerig afscheid!?





Het plein is een ravage van etens- en drank restanten maar wordt snel door ons en overige tentjes opgeruimd, alles klaar voor morgen!





Om 04.00 zit het erop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten