dinsdag 11 augustus 2009

Rust




Maandag 10 augustus.


Ik ben om 07.30 klaar wakker en besluit om meteen aan de blog te werken met frappeetje en broodje van het bakkertje. Ik word gek aangekeken door iedereen die me gister heeft zien werken, wat doe je nu al op! Ook Argo en Akti zijn al weer in de weer, wat een dagen maken ze.

Ik koop nog een broodje en ga naar het strand om verder te slapen, heerlijk 3 dagen vrij.
Op de laatste dag van het feest heb ik ook nog gezien hoe de politie omgaat met lastige, dronken mensen. In NL zou dit tot kamervragen en protesten leiden, hier is dit dagelijkse praktijk, vrees ik.
Besluit om vroeg terug naar de kamer te gaan en wat verder te tukken in alle rust, gelukkig is het vandaag prettig warm met een behoorlijk windje. In de loop van de avond verandert dit in een storm, het is altijd vreemd om dan de volgende ochtend wakker te worden en dat het windstil is.
Ik ga een drankje doen bij Akti, het pleintje is erg stil. George komt erbij zitten, hij heeft net gegeten. Ik ben in dubio of ik naar bed zal gaan of eerst nog wat eten. Besluit toch maar wat te eten en mezelf op een lekkere fles wijn te trakteren bij Iliotropio. Dit is nu, geloof ik, de enige plaats waar je ook de wat betere griekse wijnen kan bestellen, zeker nu Zacharias bij Marianna's weg is. Heerlijk gegeten, neem het restant van de wijn mee naar huis. Nog 2 weken en het aftellen is begonnen. Niet dat ik het niet naar mijn zin heb, maar alleen zijn is niet iets dat ik gewend ben en ook niet zal wensen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten