zondag 16 augustus 2009

Panagia







Zaterdag 15 augustus.


Hiet is vanochtend warm voor de verandering en windstil dus het belooft een echte augustus dag te worden. Het is vandaag de naamdag van Maria, aka Panagia. Op weg naar Argo voor de dagelijkse routine en dan naar het strand, ik heb ontbeten op de kamer en hoef dan ook niet langs het bakkertje.
Op het strand mijn boek uitgelezen en een nieuwe uitgezocht tussen de kratten met boeken bij Ron en Beryl, die gisteren hun huwelijksdag (31 of 36) hebben gevierd. Er zijn behoorlijk wat Engelsen de afgelopen donderdag gekomen, het is nu net als NL-UK een gelijkspel.
Bij Enigma wederom heerlijk gelunched, het is er echter erg warm nu er geen wind doorheen blaast. Redelijk terug naar de kamer om nog wat te lezen, kopje thee te zetten en de voorbereidingen te treffen voor een nieuwe avond werken. Gezien de naamdag kan het wel eens druk worden.

Er komen een gelijk aantal NL- als UK-tafels tussen het geweld van de griekse eters. Het valt op dat de Engelsen mondjesmaat tippen terwijl de service zo goed als perfect is. Maria is vandaag erg vriendelijk en vrolijk, ik weet niet of dit door haar naamdag komt of door het feit dat ze nog maar 4 avonden te werken heeft. Tot mijn grote verbazing krijg ik van Eleni 30 euros uit de fooienpot voor de afgelopen weekeinden!

Uiteindelijk zijn er 3 grote tafels en is alles zo goed als 2x bezet geweest, ik voel het dan ook behoorlijk in mijn benen, gelukkig is het door een behoorlijk briesje weer wat afgekoeld.
Voor een zaterdagavond is het een vroegertje, op één na is het gedaan om 01.00 uur. Snel opgeruimd met Maria en Stelios, Dora praat nog met Semma en Pagona uit de keuken na, er is nogal wat mis gegaan! Ook Stelios en Maria hadden problemen en haalden de nummering van 2 tafels door elkaar, ik ben gelukkig niet de enige die wel eens wat fout doet!

2 opmerkingen:

  1. hey! Zo te lezen gaat het je steeds geroutineerder af, de vuurdoop was natuurlijk wel het sardientjes festival en ik kan me zo voorstellen dat als je DAT hebt meegemaakt, dat alles daarna wel appeltje eitje is. Maar goed, ik ben niet degene die het moet opbrengen! Ik bedenk me opeens dat je straks heel onwennig aan je vakantie gaat beginnen, straks mis je het servitorio zijn hehehe. Helpen je wel overheen, no worries ;)

    Kat XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog steeds goed bezig zie ik!
    Gaan we morgen weer texten op je vrije dag!?
    Vanavond mn laaatste fles overheerlijke kruiden bij mama gehaald :( maarja de laatste dus eigenlijk ben ik heel erg blij!
    Missen je hier!!!XXXXX

    BeantwoordenVerwijderen