maandag 17 augustus 2009

Bruiloft











Zondag 16 augustus.




Ik word wakker met spierpijn in rug en benen en last van de linkerknie, is het de leeftijd of heb ik hard gewerkt? Het zal wel een combinatie zijn. Met moeite hijs ik me op mijn fiets en ga naar Argo, het is zondag dus iedereen zit of voor en/of na de kerk aan de koffie.
Maak snel mijn blog en beantwoord de emails zodat ik in de zon mijn pootjes rust kan geven. Tussendoor lunch en kletsen met mensen op het strand, ik blijf zitten/liggen dus het heeft meer weg van een soort audiëntie. Om 14.30 terug naar de kamer en lekker op balkon gezeten en gelezen met een kop thee, het weer is aangenaam en er staat een flinke bries.

Bij Phaedra aangekomen zie ik dat een rommeltje is : tafels nog niet afgeruimd van de lunch, koelkasten niet bijgevuld en Stelios en Christos schijnen niet veel zin te hebben (ken er nog een). Maria komt wat later.
Er is een bruiloft in de kerk en naar ik gehoord heb is de "best woman" een griekse tv persoonlijkheid. Zij zorgt ervoor dat er flink wat mensen op het plein zijn om een glimp op te vangen. Dora legt uit wie het bruidspaar is en dat ze ook uitgenodigd zijn, maar gezien het werk in de taverna wordt Eleni afgevaardigt om de honeurs waar te nemen. De bruidegom heeft(en had) volgens Dora een club in SK en ik vraag quasi nonchalant of dit soms "Oneiro" is? Dit was de plaatselijke kieteltent dus lokt na enig denken en het zien dat ik niet serieus ben, enom gelach uit. Veel mensen kom en om alleen wat te drinken, Maria wil dit niet en krijgt ruzie met Christos die voor een flink aantal mensen koffie gaat maken. Het vele geschuif met de tafels en het maken voor de koffie op een tijd dat de eerste gasten komen eten is niet handig en zorgt voor lichte paniek bij Maria en een enorme chaos. Maria is wederom erg aardig tegen me en de samenwerking loopt prima deze avond. Ze krijgt met iedereen ruzie behalve ik, maar zegt dat wat over mij of over haar? In elk geval begrijp ik haar deze avond goed en zie dat ze een punt heeft met alles waarover ze ruzie maakt. Door de chaos is de tafelnummering natuurlijk ook weer door de war en zorgt voor enige consternatie en hilariteit. Ondanks dat het bruiloftsfeest in Pasiphae wordt gehouden en er een feestavond in Kalloni is, wordt het giga-druk. Iedereen loopt op zijn tandvlees, gelukkig wordt een zondagavond nooit laat. Om 00.30 uur zitten er nog 3 tafels en beginnen we langzaam op te ruimen. Christos vraagt of ik mee ga "clubbing" met veel drank, vrouwen en dansen. Ik ben echt bekaf, dus bedank en ga om 01.30 terug naar de kamer, pffft!

1 opmerking:

  1. Een moeder zit stil bij 't fornuis
    Aan 't raam staat verdrietig haar kind
    Want nog steeds is vader niet thuis
    Omdat hij 't weekloon verdrinkt
    Dan rent plots het kind door de kou
    En hoort in een kroeg vaders' stem
    Het pakt hem bedeesd bij z'n mouw
    En vraagt dan met bevende stem......

    Doe je wel voorzichtig op de fiets? ;)

    Kat XX

    BeantwoordenVerwijderen