zaterdag 8 augustus 2009

ο Διευθηντίς
















Vrijdag 7 augustus.





Koffie en internet bij Argo. Het podium is opgefrist en er hangt een nieuw schilderij als achtergrond. Chris de klusjesman en stratenveger van de dimos heeft het druk, je ziet en voelt dat er wat gaat gebeuren.

Op het strand kom ik klanten van gisteravond tegen die mij vragen of Phaedra mijn restaurant is! Dit is als de derde keer dat iemand mij dat vraagt?!
Tijdens lunch bij Enigma komt Nikki weer vragen hoe druk het was in de restaurants en barretjes op het plein, en krijg ik wat aangeboden van een griekse klant van gister.

Ongeveer 6 uur vertrek ik naar Phaedra voor de voorbereidingen voor de avond. De tafels staan al buiten, dat scheelt. Het is bewolkt maar juist daardoor erg broeierig.
De twee dochters van Dora en Stefanos, Eleni en Ioanna, helpen dit weekeinde ook mee. Vooral de oudste, Eleni, is prettig om mee te werken en kan tussendoor lachen.
De muziek gaat om 20.30 uur stemmen en langzamerhand stroomt het vol. Er zijn 5 tafels gereserveerd dus kunnen al volledig worden klaar gezet. Het stroomt langzaam vol en de keuken draait op volle toeren.

Als de muziek begint om ca 10 uur zit alles vol en is het druk op het plein. Ook bevolken diverse kraampjes het plein en liggen er kleden op de grond met sieraden erop van Afrikaanse reizigers, een mengelmoes van culturen, dit zie je niet vaak hier!
De band bestaat uit 4 man en een vrouw, de vrouw kan natuurlijk niet zingen zonder sigaret erbij. Het genre is bovenal traditioneel maar klinkt goed en er is een uitstekende geluidsinstallatie.

Het restaurant draait op volle toeren tot 00.30 uur waarna er eigenlijk alleen nog maar gedronken wordt en geluisterd naar de muziek. Vanaf deze tijd wordt er ook meer door de locals gedanst, een fantastisch sfeertje!
Om 02.00 uur houdt de muziek op met spelen, er zitten dan nog maar een paar mensen op het plein, die gelukkig lol voor 2 hebben. Met de vierde fles water geniet ik na van een prachtige avond, krijg een extraatje van Dora en wordt uitvoerig bedankt voor de inzet en de sturing(?).

Morgen volgens zeggen wordt het drukker maar zie niet hoe dat kan gezien de beschikbare tafels.
Hoorde nog van Jorgos(Dimitris rent a car) dat mensen voor een auto voor een dag komen en zitten te rekenen hoeveel ze dan over houden voor eten en drinken. Voorgaande jaren werden autos voor minimaal 3 dagen gehuurd!





Moe maar zeer voldaan ga ik terug naar de kamer...........

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk de foto's van het festival :) Het podium ziet er erg herkenbaar uit van vroeger.
    Avond is prima verlopen zo te horen!

    Kus
    Mik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Renga,

    Ik zie dat Irene en ik een week te vroeg zijn geweest, want het ziet er erg gezellig uit.
    leuke sfeerfoto's.
    Grappig dat de zangeres zit te zingen, dat zie je in Nederland alleen bij Koos Albers.
    Succes met de laatste festivaldag(en).
    Vanaf maandag weer drie dagen gestrekt bij Wet 'n Wild
    Geniet er van!

    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!!Nog de bekende griekse anti-ritme dans gedaan??
    Laatste dag en dan weer lekker vrij!Wanneer komt er nou van jou een foto op!

    Toch wel aardig compliment dat mensen denken dat die toko van jou is, zegt toch wat over dat je goed werkt en alles onder controle hebt!

    kussies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De zangeres heeft itt Koos Albers geen rolstoel maar deed het leuk, alleen constant die peuk!!
    Zelf niet gedanst, na 8 uur rennen ben je blij dat je kunt zitten en even uitzweten.
    Controle kent men in GR niet echt.......

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wanneer iedereen begint te denken dat het jouw zaak is dan is het toch misschien tijd om er zelf één te beginnen daar Kees... Kom ik je helpen! Van de wal in de enz. enz....

    Kan me voorstellen dat je het erg naar je zin hebt!

    Groeten,
    Hugo

    BeantwoordenVerwijderen