maandag 3 augustus 2009

Vakantie!!




Zondag 2 augustus.


Weer bijtijds opgestaan, uitrusten doen we wel op het strand. Mijn bitch George had al de bedjes klaar gezet en betaald.


Eeen heerlijke dag op strand en uitgebreide lunch in Enigma, merk dat de prijzen anders zijn dan als je er gewoon als toerist bent, ook met de bonnetjes nemen ze het niet zo nauw, wellicht daarom.


Om 6 uur op naar Phaedra, !@#$%^&* ketting eraf van mijn fiets dan maar lopen. Ik overweeg even een auto te huren voor de afstanden die ik elke dag afleg( 200 meter?).


Stelios en Christos zijn bezig een tafel te prepareren voor 25 gasten die van een doop komen, het ziet er feestelijk uit. Dora is al de hele dag in de weer, speciaal hier voor en ziet er moe uit.


Ik merk dat de avond een stuk meer op routine gaat en heb het vooruitzicht van 3 dagen vrij. Het is redelijk druk en de samenwerking loopt ook beter. Dochter Michelle merkte op dat haar ervaring in de horeca was dat je als nieuwkomer je plaats moet veroveren, misschien is dat nu gebeurt.


De grote groep vertrekt om 01.30 en dan zitten er nog 4 lui uit Agia Paraskevi te drinken. Mensen uit dat dorp zijn beruchte laat-blijvers op de terrassen naar het schijnt.


Maria laat nog een blad vallen met olie en azijn-stellen en is in alle staten tot groot genoegen van (bijna) allemaal.


Om 02.15 wordt ik naar huis gestuurd door Christos, die de laatste zaken zal doen. Blijkt toch wel een goeie knul al heeft hij zijn houding tegen.


Moe maar voldaan trek ik een fles retsina open na een douche en geniet van de, dit keer, warme nacht en zie opeens een grote uil over het voetbalveld glijden, prachtig!

3 opmerkingen:

  1. @Renga.Ik volg je verslag ademloos.Nog nooit heeft iemand vanuit SK zo gedetailleerd en zo frequent verslag gedaan.Ga door, houd het vol.
    Leg alsjeblieft zo precies mogelijk het sardientjes-festival van dit komende weekend vast.Niet alleen in Phaedra, maar ook het hele plein en dorp.Je schrijft dan geschiedenis waar deze winter,voorjaar op de fora vaak naar terug zal worden verwezen voor de nieuwkomers.Zeker door mij.Groet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey Renga,

    Ik vroeg mij af hoeveel Retsina je op had toen je "een uil" zag vliegen.............

    Nou lekker, je tweede long weekend werken zit er weer op. Komend weekend de zwaarste waarschijnlijk: Het sardientjesfestival! Leuke foto's!

    Kat XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je krijgt fans! Heel erg grappig die foto's en het klinkt top. Dit weekend het festival, spannend!

    Zal kijken of ik vanavond mijn weekend foto's kan versturen.

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen