maandag 10 augustus 2009

Het sardinefestival
















Zondag 9 augustus.





Voor het eerst wordt ik laat wakker met een behoorlijke koppijn en besluit dan ook om de blog een dagje uit te stellen. Internet bij Argo ligt eruit, bij Phaedra zijn ze bezig te preppen voor de lunch, maw het plein even mijden.





Op naar strand en Enigma voor een frappé , tosti en water om bij te komen. Voel me sh..t maar zie op het strand dat ik niet de enige ben, hoera. Na een uitgebreide lunch voel ik me weer een beetje mens en laad de accu verder op op een ligbedje.





Om 18.00 naar Phaedra voor de gebruikelijke voorbereidingen. Nu is alles gereserveerd! Tafels worden volledig gedekt, brood gesneden en drankvoorraad gechecked. Op het laatste moment worden er toch nog ergens tafels bijgeplaatst maar het is beter georganiseerd dan gister. De mensen komen mondjesmaat binnenvallen, wel zo prettig. Veel bekende "locals" dus het belooft een leuke avond te worden.





Iedereen is vrolijk en heeft er zin in! De ex-burgeneester opent de avond weer, het schijnt dat de huidige burgemeester dusdanig weinig doet voor Skala dat hij bang is te worden bekogeld met tomaten en rotte eieren.





Rond 22.00 vuurwerk bij de haven en de sardines gaan op de grill, sardines en ouzo zijn gratis en worden ook tot overmaat van ramp mee naar de tafels genomen. Allemaal extra (en vies) werk.





Omdat het zo druk is en je de tafels niet meer kan onderscheiden, maak ik een fout bij het noteren van extra drankjes, koren op de molen van Maria. Ze gaat alles checken wat ik heb opgeschreven in de vrees dat alle tafelnummers door mij verkeerd zijn geïnterpreteerd, helaas het bleef bij deze ene. Niet alleen bij mij gaan dingen fout, ook in de keuken en bij de overige obers gaat voortdurend wat mis, hoe kan het ook anders.





Na een reprimande van Maria vertrekt Eleni op hoge poten onder het noemen van aziatische plaatsnamen, ze zal later wel weer terugkomen.





Halverwege de avond verkleedt George zich weer als arabier tot vermaak van velen en gaat de dansvloer op, hij wordt snel opgenomen in een groepje dansende mannen en trekt veel bekijks. De band is erg goed.





Het eten maakt weer plaats voor whisky en wodka met watermeloen en fanta?!





Om 02.00 is het weer ten einde met de muziek en begint men naar huis te gaan. Dit keer wordt iedereen van Phaedra hartelijk bedankt voor de goede avond, het maakt het leven wel prettiger!





Ook nu weer komt de band bij ons eten en wachten we met zijn allen op de keuken die de een deel van de bergen borden en glazen aan het verwerken zijn. Gelachen met Dora, haar twee dochters en Stelios, volgend jaar mag ik weer komen werken.....





Om 03.50 wordt ik naar huis gestuurd maar voel me niet echt moe. Blijkbaar houdt de adrenaline me gaande.





Indien iemand geïnteresseerd is in meer fotos, dan gaarne een mailtje naar renga@live.nl . Wanneer ik weer thuis ben, zal ik alles selecteren en comprimeren zodat ik verzoeken per mail kan beantwoorden.

2 opmerkingen:

  1. hey!

    Bij het lezen heb ik het gevoel dat ik er toch bij ben geweest. Heerlijk. Je zult wel afgepeigerd zijn na al die dagen feest, nou ja, in de bediening dan! Gelukkig heb je er ook van kunnen genieten. Weet je nog onze eerste festival met de kids, met het podium pal onder ons balkon voor de kerk, we hadden geen idee wat zich ging ontrollen..... Misschien juist door dat festival zijn we ons gaan hechten aan Lesbos. Ik tel de dagen af dat we samen straks op het eiland zijn, ik heb zelden ZO naar een vakantie uitgekeken.

    Mis je,
    Kat XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou, wat goed dat ze je volgend jaar er weer bij willen hebben! Hopelijk ook op je vrije dagen je rust kunnen vinden na het zware weekend...

    XXX

    BeantwoordenVerwijderen